Pappersrosor


En gammal bok som inte blivit läst på länge fick duga som blomma. Först klippt ut 3 stycken likadana och klippt dem som på bilden. Svärtat dem runt kanterna med en vanlig stämpeldyna för att få en snygg effekt.





Klistrat dem med dubbelhäftande tejp. De två minsta är tejpade precis i kanten medan de tre största är tejpade så att ett blad ligger omlott med ett annat. Sen tog jag en penna och rullade kanterna utåt så de får blombladseffekt. Därefter klipper man av spetsen på delarna, lite i taget, förutom på den största och placerar dem i varandra med lim eller dubbelhäftande tejp. Här använde jag vanligt limstift.





Sen kan man dekorera med glitter, pärlor eller med vad man vill. Blev ganska hyfsade för att vara första gången. Nästa gång ska jag använda något snyggt papper men aldrig fel att testa med billigare material de första gångerna..

 




Kommentarer
Postat av: LM

Snyggt! :)

2011-05-28 @ 21:10:07
URL: http://feellivelove.blogg.se/
Postat av: Moster J

Vad kul med en pysselblogg, jag blir litta sugen jue. Kanske kan få gästblogga någon gång;)?! Jättevackra rosor!! Ni är ju hur duktiga som helst. Ps. Jag tycker att rosorna var så vackra just för att de är gjorda av en gammal bok. Inget dyrt köbepapper här inte, då förlorar det sin charm. Love /J

2011-05-31 @ 18:48:59
Postat av: Anonym

Jättekul om du vill gästblogga J, det ser jag framemot! Håller med om att det är nåt visst med pyssel där man tar tillvara på det man har.

Carina

2011-06-01 @ 05:59:30
URL: http://http://enklaskapelser.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0