Toarullekonst

Hittade ett riktigt kul, billigt och tålamodsprövande pyssel på nätet. Nämligen att skapa små konstverk inuti en toarulle. Man behöver en toarulle och ett papper som är lite tjockare än vanligt papper. En riktigt vass kniv är ett måste och gärna en skärmatta eller nåt annat under som skyddar ditt bord.



Rita upp cirkeln från toarullen på ett vanligt papper så att du vet hur stor din figur kan vara. Rita din mall inuti den cirkeln. Tejpa fast din mall på det tjockare pappret och skär ut figurerna.



.Glömde ta foto på hur jag satte din gubben i ett papper för att sedan limma det pappret och föra in i toarullen. Figuren är alltså nerstucken i små hål i ett papper och inte satt direkt i toarullen vilket det faktiskt ser ut som.




Blev riktigt bra för att vara första gången eller hur? Gjorde en likadan fiskegubbe som den jag såg på sidan så inget jag själv tänkt ut inte..


Kommentarer
Postat av: J

Näe, åh fy fan, jag får krupp bara jag ser det. Inget terapiarbete här inte, bara hopplöst karvande. Förlåt. Ps. Det blev ju fint alltså, bara lite meningslöst enligt min mening. Ds. Love J

2011-06-01 @ 09:43:11
Postat av: Kristina

Kul grej och pilligt men det fixade ju du galant Carina.

2011-06-01 @ 13:22:26
Postat av: LM

Wow, det där hade jag aldrig klarat. Superbra! :)

2011-06-01 @ 14:31:40
URL: http://feellivelove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0