Klä om katternas klösträd del 1.

Klösträdet har definitivt sett sina bästa dar...



..så då klär jag om denna gång istället för att köpa nytt. Stommen är där inget fel på så det är både sparsamt och miljövänligt att återanvända stommen.. Jag får hjälp av Kevin att dela på trädet och ta bort tyget.



Papprullarna fria från rep.


Klösträdet delat, Scobby och Kirre är nyfikna på vad som försigår..


Klösträdet utlagt på tyget som ska användas. Tyget är en pläd köpt på rusta för 99 kronor. Finns säkert billigare om man letar vidare. Rusta hade tex en fleecepläd för 39 kronor men jag tyckte den var för tunn och töjbar och dessutom tråkigt enfärgad.



Till rullarna har jag köpt 3 stycken hallmattor på Ikea för 4 kronor styck istället för att använda sisalrep som man vanligtvis använder till träden.



Mattorna skär jag till önskad storlek...




..och fäster med klamrar på rullarna. Jag ser till så att klamrarna sitter på längs uppifrån och ner så att katterna inte ska råka fastna med klorna i klamrarna.



Slut på del 1. Fortsättning följer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0