Klocka

Har letat efter en ny klocka till köket och bara hittat tråkiga klockor eller fina dyra klockor så nu gjorde jag en egen så länge tills jag hittar en som jag vill ha i rimlig prisklass..

Tog urverket ifrån min gamla köksklocka, en gammal cdskiva och elefanttråd som jag även använder till luffarslöjd. Limmade fast elefanttråden med limpistol på baksidan av skivan efter att ha mätt ut siffrorna 1-12. Därefter på med urverket efter att ha rotat i lådor efter en metallbricka som jag behövde för att få urverket på plats. Är inte nöjd med utseendet på klockan så kommer ett inlägg till sen när jag fixat till den så den inte ser så tanig ut. Kommer att sätta dit lite fler trådar med lite pärlor på eller dylikt. Får se hur det blir i slutändan..



Kommentarer
Postat av: Gubben

Jag tycker den blev jättefin.

2012-01-19 @ 20:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0